Söndag eftermiddag 18 sept 2011

Redan mitten av september och dagarna blir allt kortare. Roland hinner inte snickra särskilt mycket om vardagskvällarna nu. I fredagseftermiddag eldade han en stor rishög bakom sågen. Vilken fin glödbädda där blev! Tänkte vi skulle grilla i gåreftermiddag men min svampplockning i Kåphult "kom emellan". DVS inte själva svampen, jag hittade massor och gick och gick och hela tiden såg fler trattkantareller. När jag väl rätade på ryggen insåg jag att jag inte hade en aning om var jag befann mig! Tredje gången i mitt liv jag var glad för mobilen!! Roland kunde lotsa mig och jo, jag kom minsann tillbaka till min cykel igen! Det fick bli svampmackor istället. Vi har en jätte-rishög vid hönshuset också, så är kommer fler grilltillfällen!
Yterpanelen på bostads-gaveln och de uppruttnade bjälkarna bakom är utbytta. Nu återstår de höga partierna och en spetsgavel. Rolands ambition är att all ytterbeklädnand ska vara nyuppsatt innan vintern. På den högsta gaveln behövs 2 man, en som spikar upp ute och en som sågar till inne och langar. Här är förhoppningsvis några lördagar till före första snön....
Igår kom Lars Ingemarsson och fotograferade Roland "in action". Det är tack vare honom vi fått kontakt med de kvarnfödda barnen Clary och Erik. Deras sommarbesök gläder oss fortfarande!
Idag har vi druckit eftermiddagskaffe på andra våningen med utsikt över forsen genom det nyinsatta fönstret där. Ingrid och Börje från Skånes Fagerhult bjöd oss på detta goda med hembakt mjuk pepparkaka därtill. Tackar, tackar! Intressant också att höra fragment av deras livshistoria med segling utanför Turkiet bl.a.
Välkomna att titta inom när Ni vill och har lust!
Vi hörs! 

Kommentarer:

1 Sanna Rosander:

Åh, vilken fantastiskt fin blogg ni fått till kvarnen. Hann inte läsa allt- men det lilla jag läste var jätteintressant. Och vilka VACKRA bilder! Ni är hjältar alla 3- Lisbeth, Roland och Felicia. Ska bli så kul att följa!

2 dennis bengtsson:

HEJ har varit inne tittat på bilderna

Kommentera här: