Lördag 22 sept Takstolarna på plats

 
Nu har sågen fått både väggar och tak! I tisdags transporterades och lyftes takstolarna från de gamla militärbarackerna över till Kalles såg vid kvarnen. Nu är den återuppbyggd igen efter att i mååånga år legat totalt förfallen. Det hade varit roligt att visa för Bertil Svensson, som genom socialdemokraterna i Knäred försökte få en återuppbyggnad till stånd.
Roland arbetar glatt vidare med bostadsdelen. Tack alla Ni som hjälpt oss i veckan som gått, och tack Anders Svenshults såg för ännu mer spik!
Själv drar jag på mig regnkläderna före cykelturerna, inte alltid så inbjudande men kaffet smakar desto bättre när jag väl är framme på jobbet!
Vi hörs!
Hälsningar Lisbeth
 
 
Första delen lyfts på.
 
 
Se här! Taket på plats!
Lite skillnad mot bilden nedan, som visar utgångsläget, eller hur?
 
 

Kommentarer:

1 Lena-Karin:

Hej Lisbeth! Du har väl fått hälsningen från mig? Det var verkligen kul att se hur kvarnen tar form. Jag läser din blogg ibland, mycket roligt. Till våren går jag i pension, det blir skönt efter allt slit. Må så gott! Vi ses snart! Kram

Svar: Hörde att Du varait hos "Din" man! Jätteroligt! Vi håller kontakten och när vi båda är pensisar SKA vi mysa på fik i Båstad o lite överallt. VArför inte på kvarnen?Kramar i miljoner Lisbeth
Kvarnen i Knäred

Kommentera här: