Lör.kväll 25 jan 2014 Köket ommålat!

Hej vänner!
Nu är köket klart, så igår hann jag inte blogga, bara städa, städa. Idag blev det en tur till Halmstad och inköp av gardintyg. Min gamla symaskin av märket Flitiga Lisa, som fick en försäljare för Huskvarna att vända i dörren, när jag upplyste honom om vilket fabrikat det är på min förträffliga maskin, gjorde sin plikt idag också, så nu hänger nya gardiner i  fönstren.
Vår trogne målare Lasse har målat om tvättstugan i veckan, medan Roland gått loss på väggar och golv i övriga källarutrymmen. En himla röra i hela huset men så roligt! Hoppas få lite ordning i köksskåpen nästa vecka!
För kvarnen har vi ett än så länge halvhemligt arrangeman på gång. Sätt redan nu en "kråka" i almanackan för helgen 4-6 april! Då kommer en "kändis" till kvarnen (om finansieringen går i lås vill säga, men vi hyser gott hopp om välvilliga sponsorer).
Bilder på mina målare mm följer.
 
Hälsningar Lisbeth
 
Flitige Lasse rollar för fullt
 
Och här är nästa hantverkare i farten
 
Singer, Pfaff och Huskvarna....släng Er i väggen för Flitiga Lisa är märket!!!!
 
 
 
 
 

Kommentera här: