Fre.kväll 12 sept 2014 En pensionär, en cykel och en svampkorg

Hej!
Det goda livet fortsätter och sen vi hördes senast har jag spenderat dagarna enligt ovan. Från cykelsadeln har jag utsikt över vägrenen och oj, va´ kantareller jag hittat! Samma runda varje förmiddag och svampkorgen har fyllts till brädden. Få andas den karakteristiska höstdoften, låta solens bleka strålar värma ryggen medan jag liggande på knä försiktigt lyfter på mossa och ljung för att komma åt "skogens guld"....det har varit min vecka! Vilket privilegium! Vänner, se med tillförsikt fram mot pensionen!!
Roland är flitig förstås och har börjat svetsa lite på turbinen och gjort en del arbete på rännan in till kvarnen.
Ni är flera, som undrar om ÖPPETTIDER såhär efter sommarsäsongen. Bara RING OSS först, så kan vi komma överens om dag och tid. Vi öppnar gärna, gärna och visar runt och kan också servera fika om Ni är en grupp på minst 8-10 personer.
Rolands mobil 070-3213680 el bostaden 0430-50536 el maila [email protected]
VÄLKOMMEN!
 
Lisbeth
 
Smörfrästa kantareller i mors gamla gjutstekjärn smakar barndomens skogsutflykter
 
"Veckans vovve" dvärgschnauzern Baloo myser i Felicias knä
 
 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: