Fre.kväll 19 sept 2014 "Tiotusen röda rosor vill jag ge till Dej"

Hej!
Om rosorna  sjöng Gunnar Viklund på den tiden det begav sej och vi var unga och kära. Nu är vi gamla och ännu kärare och rosorna blev i veckan istället 10.000 stickiga små granplantor! Alltså, vi har planterat måndag, tisdag, onsdag, torsdag, puh! Tack och lov fick vi hjälp av arbetsvilliga barnbarnet Anton två dagar, när han var ledig från sitt ordinarie jobb. Karlarna kämpade med att få planteringsspadarna i jorden (där var oländig terräng med mycket sten och ris), jag bar fram och "flydde" plantor, så fort jag bara kunde. Rolands takt är som bekant inte den långsammaste......och inte Antons heller. Igårkväll var vi sådär underbart nöjda, den känsla endast ett gott arbete och fysisk trötthet kan skänka. Jag bara älskar den känslan! Förresten är granar nästan lika fina som rosor, så det så.
Ha de' gott i höstsolen!
 
Lisbeth
 
En av tiotusen....
 
Jag laddar famnen full medan Anton får någon minuts vila
 
Matrast på kalhygget
 

Anton och Roland och livets dryck: vatten!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: