Tors 12 okt 2017 Friska vindar och virvlande löv

Idag anfaller höstrusket på alla fronter! Löven virvlar runt fötterna, vinden viner och regnskurarna avlöser varandra. Åren som cyklist har lärt mig att iklädd rejäla regnkläder och stövlar är det lättare trotsa vädergudarnas nycker. Som nyblivna hundägare är detta en fördel. På promenad är ju motvinden inget problem! Känns nästan lyxigt få streta fram med hjälp av en draghund!
Fortfarande lyser kantarellerna i skogen och ger oss de godaste kvällsmackorna! Med tända ljus och en bra bok vill jag möta kvällsmörkret. Hoppas Du hittar Ditt sätt!
Och vid kvarnen råder stiltje.....
Lisbeth
Ashy vaktar skogens guld
En av helgens fina solnedgångar

Kommentarer:

1 Anonym:

Ack dessa gyllene små trattar i skogens gröna mossa
dem kan jag aldrig hitta, de' e' ingen vits att låtsas.
Men doften kan jag ana, när jag läser dina rader och ser de vackra bilderna. Du gör mig hjärtans glader!
Tack och kram från vännen Inka

Kommentera här: