Fre 14 dec 2018 Du och jag, Alfred

Så var det Nobeldagen igen och dags att skåla för Alfred och vår kung
Denna festernas dag inleddes med fredsprisutdelningen i Oslo, som i år gick till två verkliga frihetskämpar.
I år serverade min Nobelkock grön sparris med jordnötssmör och vitlöksbröd
och jag satt i finfåtöljen med "klacka-skorna" på
Före huvudrätten med kycklingfile, ris, sötsur sås och gräddsås fick jag en toast med picklade kantareller på en bädd av smörfräst charlottenlök blandat med blåbär (låter märkligt men var gott) och tunna skivor persimon
Åh, vad jag njuter denna festernas fest på Kyrkvägen!
Desserten bestod av glöggkokta päron med ost, en klick glass och kaffe i rosenkopp!
Han klarade det med glans i år också....min egen Nobelkock!
fast innebandy med grabbarna i brandkåren är ändå mer hans grej!
Med en vecka kvar till julafton önskar jag oss alla en fridfull tredje advent!
Lisbeth

Kommentera här: