Tors 11 okt 2018 B + B + B + N = En ljuvlig dag vid kvarnen

Hur kan tre stora B och ett stort N tolkas till ovanstående, undrar Du säkert. Följ med i mina associationer och få den logiska (?) förklaringen!
Det första B:et står för BRITTSOMMAR, illustrerad av fotot nedan, där himlen lyser blå genom lönnens höstsprakande färgprakt och markens prasslande löv.
Det andra B:et asssocierar jag med BADHYTT och givetvis då den bakom stallet vid Mötesplats Kvarnen!
Nu tror jag Ni redan gissat vad det tredje B:et är - BAD - Smidigt (hrmm) tar jag mig nerför trappan och låter åns kylslagna vatten omfamna kroppen. Sååå skööönt! Dessutom en helt biverkningsfri, gratis och effektiv metod mot svettningar!
Men N:et då frågar sig vän av ordning...…… NYBRYGGT KAFFE med tosca på kvarnbalkongen förstås!
Se där! Bokstavsleken löst!
Det är inte varje år höstens meny av svampplockning, rönnbär och nypon och prasslande skogspromenader också erbjuder sommarvärme. Vilken lyx!
Lisbeth

Kommentera här: