12 sept 2019 Det närmar sig avslutningen

Konstutställningen i stallet är över. Idag packades tavlorna, som glatt sommarens besökare vid Mötesplats Kvarnen försiktigt ner för vidare överlämning till årets konstnär Margithe Rosander. Vi tackar för lånet, Margithe!
Såhär fina var inte blommorna igår. Då var det dags att tömma och tvätta alla krukor och spannar och sätta för vinterförvaring. Pelargonen, som blommat om två gånger (!!) ska så småningom tas hem. Nu när höstmörkret anfaller gäller det att hålla hoppet om en ny vår uppe! Ja, jag vet......det är lugnt och kravlöst och rönnen lyser med sina röda bär och luften är mättad av dofter och skogen är full av svamp och snart skiftar lönn och ek i fantastiska färger...…..och vi tänder ljus och gräver ur pumpor och skär ut mönster..... men jag.....jag tycker inte om det becksvarta och de allt kortare dagarna......Lite vemod känner jag inom mig idag....och förstås stor tacksamhet över en välbesökt och fin sommar vid Krokåns brusande vatten.
Kom just på att bada kan jag ju göra heeeela hösten och vintern! Hurra! Känns genast MYCKET bättre!
Njut alla höstmänniskor! Jag går och badar!
Lisbeth

Kommentera här: