Tors 21 mars 2019 Ett oväntat möte...."kul o ses".... eller?

Författaren och läkaren Stefan Einhorn har i sin bok om nutidens dödssynder visavi Bibelns kommit fram till, att vi också på 2000-talet betraktar att ljuga som mycket fult. Och ändå ljuger de flesta av oss troligen ofta! I ett kapitel presenterar författaren dagens vanligaste lögner. Som nummer ett kommer: "Tack, jag mår bra!" På andra plats följer: "Kul och ses!"
Just den känslan fick jag inte i onsdagsmorgon när jag kom cyklande halvvägs mot Mästocka och där...….plötsligt är fem vildsvinssuggor och nån kulting till vänster om mig bökande i en villagräsmatta! De sprang jämsides men så tvärvände en och kom grymtande emot mig! "Kul och ses".....nä, hu! Allt avlöpte väl, suggan insåg strax att det bara var "hon, som cyklar" och anslöt till sin flock, och själv trampade jag vidare med väsentligt högre puls!
Lugnare är det vid Mötesplats Kvarnen, där tibastens lila knoppar är på bristningsgränsen och några penséer och små påskliljor möter vid porten. Snart fylls vildängen av vitsippor och den löftesrika VÅREN är här!
Lisbeth
Förresten är den tredje vanligaste lögnen "Jag hörde inte telefonen..."
Vackra löften om vår
Det är utomhus kaffet ska avnjutas!
Prova Din nya vårhatt i stallet!

Kommentera här: