Tors 16 april 2020 När ute blev inne och inne blev ute!

Begreppsförvirring eller vårens trend? Själv håller jag på att rubriken syftar på vårens och kanske årets nya trend. Sveriges hetaste trendmakare just nu måste vara Folkhälsomyndigheten med statsepidemiolog Anders Tegnell i spetsen. I varje nyhetssändning uppmanas vi att gå ut, umgås ute i friska luften, promenera i skog och mark.
Äntligen är jag "rätt"!!! Och dessutom kan konstateras att jag varit lååångt före min tid....se bildbeviset nedan, taget i mars 2018
Att min "outfit" med röd toppluva, gamla vadderade byxor och hemstickade vantar var och ännu är totalt trend-oriktig kan väl inte påverka detta faktum - att vara ute är att vara inne!
Vid Mötesplats Kvarnen blommar påskliljorna och sädesärlan vippar omkring. Här finns gott om plats att umgås på "coronasäkert" avstånd, antingen runt utemöblerna eller på vildängen bakom kuriosahallen. VÄLKOMMEN!
Och i hagtornsträdet sitter stararna, lyckligt ovetande om både virus och trender och förmedlar glatt kvittrande vårens löfte - Det finns en framtid och ett hopp -
Kära hälsningar till Er alla!
Lisbeth

Kommentera här: