Fre 1 maj 2020 Sköna maj, Du är så välkommen!

Mötesplats Kvarnen välkomnar denna sköna maj månad, som idag välsignar oss med sitt stilla regn och ljuvliga doft av nyutspruckna bokar, blommande lönnar och vitsippsängar!
Kan vi bli annat än glada? Att få sitta på spången över gamla kvarnrännan och dingla med benen fritt utöver forsande vatten, slänga mig runt den stora eken vid min badhyttt…….Åh vilken lycka och frihet! Hoppas Ni också har Ert barnasinne kvar!
Lisbeth
Tänk att kunna dingla med benen hur mycket jag vill!
Kanske ska kasta mig i ån härifrån?
Skiraste grönska i bokskogen
Och finstu'an med spetsgardiner väntar på sommarvärmen...

Kommentarer:

1 Jan i Halmstad:

Lisbeth🤪❗️
Är Du inte ”änna lite hialös”,eller vad är det halläningarna säger🤪❓
”Busetag”sa min morfar iVimmerby❗️
Men, allt är tecken på livsglädje och bibehållen nyfikenhet 🤓👍❗️

Svar: Jag hoppas få fortsätta åldras både nyfiken och barnsligt glad över de små sakerna Livet erbjuder!
lisbeth davidsson None

Kommentera här: