Tis 20 juli 2021 När det oväntade sker.....

"Plötsligt händer det" - en braskande rubrik som möter oss nästan överallt och vill få oss att tro att idag, just idag är det vår tur att vinna högsta vinsten på triss eller lotto!
I fredags ringde min telefon och en man presenterade sig som Lars Christiansson och berättade att han ofta är vid Mötesplats Kvarnen och gläds åt att den gamla prästgårdskvarnen blivit omhändertagen. Nu hade han sett hur Roland slet med omläggningen av taket och ville uppmuntra oss med en gåva. Lars sa, att han mött mig vid kvarnen tidigare i veckan men jag kunde just då inte "få nåt ansikte" på honom. Oerhört förvånad, glad och måste jag medge lite skeptisk cyklade jag till Laholm och Sparbanken igår förmiddag, där Lars och jag "bestämt träff". Och ja, detta var sant!
Innerligt TACK Lars för Din generositet och Ditt stöd till Mötesplats Kvarnens bevarande
En glad trio utanför Sparbanken
De sista plåtarna sattes på plats i lördags
och hyran för byggnadsställningen fick vi inte betala! TACK Rolf och Ingrid Åkesson för Er uppmuntran!
Tack också alla Ni andra som bara finns och gläds med oss åt pärlan vid Krokån!
Söndag 1 augusti har vi öppet på eftermiddagen med kaffe och hembakt, när Wangögåvan delas ut vid Mötesplats Kvarnen.
Lisbeth

Kommentera här: