Lördag 23 feb 2013 Helgkänsla? Nä, inte alls!

Hej igen!
Jaså, Ni har det mysigt med piffig plockmat och cupcakes till Melodifestivalen, allt lagat tillsammans hela familjen och minsann kom inte närmsta grannarna som av en händelse också in, och det blev bara SÅÅÅ härligt,  för givetvis trivs barnen ihop och allt kändes bara så helrätt och SPONTANT framförallt! Det sista är inte minst viktigt att döma av alla veckotidningsreportage och "mys"-bloggar.......
Stämmer ovan, så GRATTIS! Eller kanske inte egentligen..... jo, såklart vill jag Ni ska ha det gott men samtidigt inse att det perfekta är inget sant Liv och nutidens käcka tillrop " gå ut och fånga dagen"  tycker jag vi bestämmer oss för att ignorera!
Idag är inte Roland hjälpt av några glada tillrop iallafall, där han ligger i maginfluensa. Skönt att det inte var förra helgen, när Felicia hade sin utställning!
Själv roar jag mig med en god bok, "Vinterträdet" av Ellen Mattson. som i romanform skriver om Greta Garbo och hennes sekreterare Vendela Berg. Jag har inte kommit så långt i berättelsen men det bådar gott.
Avslutar med några bilder, som jag brukar!
 
Hälsningar
Lisbeth (f.n flitig användare av klorin o handsprit)
 
 
 
  Solnedgång på Kyrkvägen
 
Ljuvliga toner från Reinars saxofon ljöd i kvarnen i söndags under fotoutställningen
 
 
 
 
 

Kommentera här: