Tors 13 okt 2022 Så hedrade och glada!

Vi har tilldelats Björn Hellberg-stipendiet! Fattar Ni kära kvarnvänner?! Nog för vi hade många visioner och drömmar om skapandet av en välkomnande mötesplats vid det brusande kvarnfallet men detta fanns inte ens i de vildaste fantasier! Och då ska Ni veta att iallafall jag har livlig fantasi!
Prisutdelningen på Pärlan Stadshotellet Laholm i fredags - högtidligt och med en deckarförfattares glimt i ögat
Obligatoriskt gruppfoto med sponsorerna
Känns otroligt - men det är ju vi! Och motiveringen löd:
"Paret Davidsson framstår med sin frikostighet och omtanke om medmänniskor som exemplariska föredömen, helt i stipendiets anda. Deras smultronställe MÖTESPLATS KVARNEN har blivit en populär samlingsplats för såväl barn som vuxna. Den pietetsfulla upprustningen av kvarnbyggnaderna kan betraktas som en kulturgärning av rang, och notabelt är också stipendiaternas behjärtansvärda insatser för flyktingar."
En ödmjuk tacksamhet fyller oss och en viss bävan. Kan och orkar vi leva upp till dessa vackra ord också kommande år? Vi får göra som jag tror flera mjölnarfamiljer före oss gjort - luta mot Gud och stava på Lina Sandells "Blott en dag ett ögonblick i sänder........som Din dag så skall Din kraft ock vara, detta löfte gav Han mig".
Kära kvarnvänner, gläd Er med oss och TACK för hälsningar och glada tillrop!
Lisbeth
I glatt samspråk på kvarnbacken, mjölnaren och Björn Hellberg

Kommentarer:

1 Sandra:

Stort GRATTIS!! Vad roligt att ert fina arbete uppskattas! Vi längtar till nästa tillfälle vi kan komma o fika hos er :)

Svar: Alltid välkommen!
lisbeth davidsson None

2 Carl:

Stort GRATTIS Lisbeth O Roland Davidsson ☺👍❤❤
Vet hur det kändes när du fick meddelandet, Roland. Själv höll jag på att trilla av stolen när Björn ringde mig och ville ge mig priset för mitt arbete med LoveLaholm.se 🙂
Alla behöver ju lite uppmärksamhet och uppskattning här i Världen och jag kan inte tänka mig något bättre pris än Björns, eller en bättre prisutdelare än Björn. Det var som att få Nobelpriset!
Bästa hälsningar
//Carl

Kommentera här: